Що таке публичний договір або публічна оферта?

Згідно з ч. 1 і 2 ст. 633 Цивільного Кодексу України, публічний договір – це договір, в якому одна сторона взяла на себе обов’язок здійснювати надання послуг кожному, хто до неї звернеться. Умови публічного договору встановлюються однаковими для всіх споживачів.

   Публічна оферта – пропозиція суб’єкта господарювання, адресована будь-якій особі у відповідності зі статтею 633 Цивільного кодексу України, спрямована невизначеному колу осіб, укласти з ним договір про надання послуги на умовах, що містяться в публічній оферті.

                                     Як можно укласти договір?

 

 

  1. 1. Як можна укласти договір? Куди звертатись для його укладення?

Подати документи для укладення прямого договору можна  на першому поверсі КП «Словміськводоканал».

Для укладення договору з індивідуальним споживачем про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (без обслуговування внутрішньобудинкових систем) в багатоквартирному будинку можливо самостійно:

за можливості підготувати копії документів (нижче вказані);

– роздрукувати та заповнити бланк заяви про укладення договору в одному примірнику та текст договору у 2-ох примірниках;

Перелік документів для укладення договору для фізичних осіб – власників або квартиронаймачів квартир у багатоквартирних будинках:

– Заява про укладення договору (завантажити бланк для заповнення)

 

 Бланк Договору з індивідуальним споживачем  про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (без обслуговування внутрішньобудинкових систем) в багатоквартирному будинку

 

 Бланк Договору з індивідуальним споживачем приміщення якої є самостійним об’єктом нерухомого майна, про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (індивідуальні житлові будинки)

     Пакет документів на укладання договору

  1. Правовстановлюючі документи:

1.1. копія документу, підтверджуючого право власності або користування на житло (договір купівлі-продажу, свідоцтво на право власності, акт приймання – передачі, договір оренди, рішення суду, технічний паспорт на квартиру);

1.2. копія паспорту власника (користувача) житла (1,2 сторінки та сторінка із зазначенням реєстрації);

1.3. копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру власника (користувача) житла;

1.4. нотаріально посвідчена довіреність про право укладання договору та паспорт довіреної особи (якщо договір підписуватиме довірена особа споживача);

  1. Інші документи:

2.1. копія паспорту або свідоцтва про повірку на прилад обліку води (якщо прилад обліку встановлений);

2.2.схеми або виконавчі креслення своїх мереж водопостачання та водовідведення, розміщених як у землі, так і всередині будинків із зазначенням діаметра труб, місць розміщення арматури, санітарних приладів, вузлів обліку та інших приладів (пристроїв). Споживачі, що не мають схем або виконавчих креслень своїх мереж, повині виконати інвентаризаційні креслення в срок, узгоджений з виробников (для споживачів індивідуальних житлових будинків.)

2.3. для оформлення пільг для всіх осіб, що проживають за адресою і мають право на пільгу: посвідчення на право отримання пільг, паспорт та довідка про присвоєння ідентифікаційного номера пільговика, свідоцтво про народження дітей, що користуються пільгами (оригінали та копії);

2.4. у разі декількох власників квартири або в індивідуальних житлових будиках необхідно оформити письмову згоду на укладення договору однією особою з КП «Словміськводоканал»;

2.5. у разі розділення особового рахунку по одній квартирі – оформити письмову згоду співвласника(-ів) та в цьому випадку укладається договір з кожним співвласником квартири.

  1. Як отримати свій примірник прямого договору, якщо вже раніше надав КП «Словміськводоканал» усі документи на укладення?

Документи видаються у порядку черги  на Першому поверсі КП «Словміськводоканал» в громадській приймальні.

Разом з тим, зазначений тип договору є публічною офертою, тобто, якщо Ви користуєтесь і сплачуєте за послуги, договір діє за замовчуванням.

  1. 3. Яким чином регулюються мої відносини з КП «Словміськводоканал», якщо у мене ще немає прямого договору?

Форма Договору між споживачем (мешканцем) та виконавцем послуг КП «Словміськводоканал» є публічною офертою, тобто фактично діє за замовчуванням, якщо Ви офіційно не відмовились від надання послуги централізованого водопостачання та водовідведення. Тобто, навіть, якщо у Вас на руках немає паперового примірника Договору, Ви маєте такі самі права та обов’язки стосовно отримання зазначених послуг, як і усі інші споживачі, які вже отримали свої примірники договорів.

 

 

  1. 4. Чому так довго не віддають договір, хоча вже давно передав документи?

Підприємство робить усе можливе, щоб якнайшвидше видати договори, на які вже подані документи, а також спростити процедуру і автоматизувати процеси оформлення нових договорів.

Просимо вибачення за тимчасові незручності та запевняємо, що навіть без паперового примірника на руках, усі умови публічного договору діють за замовчуванням, а отже мешканець зберігає усі права отримання послуги водопостачання та водовідведення.

Усі дані будуть внесені до системи у порядку черги, а інформація по особовим рахункам – відкоригована.

 

  1. 5. Чи може інша особа, крім власника квартири, подати документи для укладення прямого договору від його імені?

Так, за умови відповідно оформленого та нотаріально затвердженого дозволу.

 

  1. Дії споживача при отриманні проекту договору?

  Якщо протягом 30 днів після отримання проекту договору (змін до нього) виконавець комунальної послуги, який одержав проект договору (змін до договору) від споживача (іншої особи, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача), не повідомив про свою відмову від укладання договору (внесення змін) та не надав своїх заперечень або протоколу розбіжностей до нього і при цьому не припинив надання комунальної послуги цьому споживачу (або в інший спосіб засвідчив свою волю до надання відповідної комунальної послуги споживачу), договір (зміни до нього) вважається укладеним у редакції, запропонованій споживачем (іншою особою, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача), якщо інше не передбачено цим Законом.

Якщо споживач (інша особа, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача), який отримав проект договору (змін до нього) від виконавця комунальної послуги, не повідомив протягом 30 днів про свою відмову від укладання договору (внесення змін) та не надав своїх заперечень або протоколу розбіжностей до нього, а вчинив дії, які засвідчують його волю до отримання (продовження отримання) відповідної комунальної послуги від цього виконавця (у тому числі здійснив оплату наданих послуг), договір (зміни до нього) вважається укладеним у редакції, запропонованій виконавцем комунальної послуги, якщо інше не передбачено цим Законом.

Необґрунтована відмова споживача (іншої особи, яка відповідно до договору або закону укладає договір в інтересах споживача) від укладання договору є підставою для припинення в односторонньому порядку виконавцем надання відповідної комунальної послуги такому споживачу.

Відмова будь-якої із сторін від укладання запропонованого другою стороною договору не позбавляє її права звернутися з повторною пропозицією про укладання договору в порядку, визначеному цією частиною.